Lyst til å bli speider hos oss?

De beste turene!                             De kuleste aktivitetene!

Humor og venner!                          Opplevelser for livet!

Speideren er vennskap, mestring og friluftsliv. Du får oppleve mye moro sammen med andre som liker å være ute i naturen året rundt. I speideren gjør vi det meste, alt fra å tenne bål, padle kano og bygge trehytte, til å lage video, klatre i trær og dra på leir i Norge eller utlandet. Se også vår åpne facebook side

Alle speidere får også medlemsbladet SPEIDEREN i posten fire ganger i året.

Vi tar inn nye speidere til flokken dvs. 3. og 4. klassinger ved skolestart høsten 2023. Første møte for nye speidere er mandag 28. august.

Begrenset antall plasser, så ønsker du å bli med er det viktig at du tar kontakt med oss via vårt kontaktskjema. Vi håper selvfølgelig å finne plass til alle som ønsker, men enkelte år er pågangen stor.

Innmelding

«Bli med» skjema for innmelding i gruppa finner du her
Medlemskap i 1. Lørenskog 3 innebærer at du meldes inn i Norges Speiderforbund sitt medlemssystem «Min speiding» (du finner en lenke øverst på siden).

Mange gode grunner til å være speider

Grunnene til å drive med speiding er mange: Ha det gøy, være ute i naturen, være  sammen med gode venner, utfordre seg selv, lære og  oppleve noe nytt og spennende, reise på leir og mye mer. Et viktig prinsipp for speidergrupper er at speideren er åpen for alle, så du trenger ikke å ha spesielle ferdigheter, evner, tro, overbevisninger eller interesser for å bli med. Alt du trenger, lærer du fort av andre speidere. Dessuten er det aldri for seint å begynne i speideren. Speiderprogrammet er tilpasset forskjellige aldersgrupper, slik at det er mulig å begynne som speider i hvilken som helst alder.  Vi tar inn nye speidere på høsten (august/september).

De forskjellige aldersprogrammene er som følger:

• 3. – 4. klasse: Flokken som du kan lese mer om her
  • 5. – 10. klasse: Troppen som du kan lese mer om her

Mer info om hva speider er finner du på Norges speiderforbund sine nettsider her

Her kan du også se vanlig spørsmål og svar som foreldre og andre måtte ha.