1. Lørenskog 3 1. Lørenskog 3

Informasjon om gruppa vår

1. Lørenskog 3 Speidergruppe har tradisjoner tilbake til 1945 og har vært i kontinuerlig drift siden. I 1945 ble Lørenskog 3 stiftet, og det var en jentegruppe. I 1965 ble 1. Lørenskog stiftet, og dette var en guttegruppe. I 1985 slo vi oss sammen til 1. Lørenskog 3, og er i dag ca 70 aktive av begge kjønn (fra 7 år og oppover). I 2015 hadde vi jubileum med henholdsvis 70, 50 og 30 år.

Vi holder til på Sørlihavna der vi holder til i en gapahuk med bålplass. De fleste møtene foregår utendørs. I tillegg drar vi på turer i helgene. Det kan være hyttetur, kanotur, sykkeltur eller kanskje overnatting under åpen himmel, snøhuletur eller teltleir. Vi har egne, nye kanoer i gruppen. Vi legger stor vekt på friluftsliv i våre aktiviteter – å få barn og unge ut i naturen ser vi på som viktig i dagens samfunn.
Vår gruppe har vunnet Lørenskog-mesterskapet flest ganger. Vi har også vunnet kretskonkurranser, både for store og små speidere. Dette tar vi som en tilbakemelding på at vi driver aktivt og at kvaliteten på arbeidet er god.

For å bli medlem av 1. Lørenskog 3 speidergruppe må du registrere deg her på hjemmesiden under «bli med». Du vil få tilsendt giro og medlemskort direkte fra Norges Speiderforbund (NSF). Medlemskontingenten dekker drift av speidergruppa og vedlikehold av utstyr og kontingent til forbund og krets. I tillegg inngår det en ulykkesforsikring av den enkelte speider i kontingenten, samt bladet «Speideren» tilsendt i posten. Medlemskontingenten per år er for tiden kr 1 245,-. I tillegg betales det for noen av turene og for større leire

Alle ledere i gruppa har også politiattest, jf. vedtak av Speidernes fellesorganisasjon. Her kan du lese mer om dette.

De beste turene!            De kuleste aktivitetene!          Humor og venner!       Opplevelser for livet!